BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

mungkin aku xmngerti
klausa kata seluas ini
namun cuba aku fahami
ombak tak menghempas
kereta tidak bergerak,
api tidak menyala..

adakah mungkin engkau lihat cahaya
sedang diri ini menyusuri liku liku lorong yg gelita?
adakah hidung terhidu busuknya jiwa ini?
tapi tak mengapa aku terima..
hanyir tubuh ini memang mudah dikesan,
di lorong gelap yg tidak berpenghujung,
sudah ada yg tewas,
berpatah balik di pertengahan,
hingga aku sudah terbiasa,
kadangkala aku merenung sejenak,

adakah aku punca?
adakah aku sebabnya?

entahlah..
aku manusia,
engkau juga manusia,
ada masanya aku sahaja,
adakala aku berduka,

mungkin masa tidak kena,
mungkin hati tidak bersedia
tapi aku akan bertahan..
bertahan utk selamanya
hingga kita bersama
menuju ke syurga

dan sekiranya
kalau bukan engkau,
pendirian tidak akan ku ubah
pasti langkah tidak ku buka,
rela menjadi bara,
sampai ke akhir,
sampai binasa,
sampai bertiup sangkakala,
biar tenaga utk yg Esa,
membalas jasa
mereka yg menjaga hingga dewasa.


2 comments:

budak kecik said...

Sobs.. mohon jangan salah paham.. dia bahagia dengan awak..

budak kecik said...
This comment has been removed by the author.
 
Bruno Mars - Talking To The Moon