BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Pentas Dunia

Hari ini aku kembali
Menjadi pelesit,
Peduli nasib sendiri,

Engkau pernah merana,
Aku pernah sengsara,
Kini aku mendengar,
Sentiasa bertanya khabar,
Walau aku pendosa,
Walau aku pendusta,
Aku juga berhak,
Punyai impian mendongak.

Sekali lagi,
Perit rasa hati,
Engkau nampak gembira,
Mereka nampak mesra,
Bukan aku tak bahagia,
Tapi mana aku punya?
Mana tempat engkau sedia
Jelingan serta perasaan,
Senyuman ikhlas tanpa alasan,
Susun perkataan nampak kesan,
Mengapa mesti mereka??

Jika aku engkau malu,
Jika aku engkau segan,
Adakah aku bukan kawan?
Engkau ingat mereka setiap hari,
Engkau lupa hari sendiri,
Buat engkau mereka selesa,
Mereka beri rasa selamat,
Mereka lawan mereka kawan.

Sering engkau berkata soal rasa,
Tapi adakah pasti engkau merana?
Merana atas aku yang menyeksa?

Engkau semat mereka dalam ingatan,
Engkau simpan mereka dalam tatapan,
Seluruh dunia perasan,
Aku juga ada perasaan,
Kini aku hanya melihat apa yg mereka lihat,
Aku merasa ape yg mereka rasa,
Tapi aku bukan mereka,
Bukan perhatian yang aku mahukan,
Hanya sedikit belas ikhsan,
Yang mampu buat aku bezakan,
Diri aku dan diri mereka sekalian.

0 comments:

 
Bruno Mars - Talking To The Moon